Τα νηματα που οδηγησαν στις σκέψεις αυτες
- Investors shun Greek debt as shipping crisis deepens
- Credit crunch 'may hit UK growth'.What kind of growth are they talking about?
«Η πιστωτική κριση χτυπαει την ανάπτυξη στην Βρεττανια. Για τι είδους ανάπτυξη μιλανε;»
- The human mind is an invaluable asset to be wasted by the monetising societies.
«Το ανθρώπινο μυαλό είναι ένα ανεκτίμητο αγαθο για να χαραμιζεται από τις χρηματιζουμενες κοινωνίες.»
- Throwing overboard relentlessly whatever is remotely connected with what is not agreed now.-
«Να πεταμε στην θάλασσα αμειλικτα, ότιδηποτε εχει την παραμικρη σχεση με αυτο που δεν συμφωνουμε τώρα.»
- The paradigm shifts in our minds.
«Οι παραδειγματικες μεταβολες του μυαλου μας.»
Το αρθρο 'Οι επενδυτες αποφευγουν τα ελληνικα ομολογα καθως η ελληνική ναυτιλιακή κρίση βαθαίνει' στην Telegraph.co.uk ανακοινώνει την εξάπλωση της πιστωτικής κρίσης στη ναυτιλιακή βιομηχανία δηλώνοντας ότι
"Το ημερήσιο ενοίκιο για μεγάλα Capesize πλοία έχει μειωθεί απο $ 234.000 σε $ 7.340 μεσα σε λιγες εβδομάδες, προκαλοντας μεγάλες απώλειες στις ναυτιλιακες εταιριες καθως ειναι δεμενες με ασυμφορα συμβολαια για μεγάλες περιόδους. Κενα πλοία συνωστιζονται τωρα στην Σιγκαπούρη και άλλα παγκόσμια λιμανια".
Γιατί να υπαρχουν κενα πλοία παραγκωνισμενα στην Σιγκαπούρη και τα άλλα λιμάνια; Δεν υπάρχουν εμπορεύματα προς μεταφορά, εχει σταματήσει η παγκοσμια παραγωγη;
" .. Άνθρακας, σιδηρομεταλλεύματα, σιτηρα, και αλλα αγαθα."
γιατί στο ίδιο άρθρο αναφέρει ότι
".. Είναι σαν να μας λέει ότι το παγκόσμιο εμπόριο των πρώτων υλών έχει επιβραδυνθεί δραματικά."
Δεν είναι ότι
"...οι τράπεζες εχουν σταματησει τους πιστωτικους διαυλους προς την βιομηχανία .."
που δημιούργει τα δεινα στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οπωσδηποτε, ειναι αναμενόμενη μια μείωση των πρώτων υλών που παράγονται σε ολό τον κόσμο, αλλά οχι στο βαθμό που να δικαιολογει στο επακρο την ανακοίνωθεισα κάμψη στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Και εκτός από αυτό, μετα απο αυτη την γενναια μειωση στα ναυλα οι πρώτες ύλες θα κοστιζουν φθηνότερα για ολους τους ανθρωπους στον κόσμο. Ποιο είναι το πρωταρχικό και κύριο μέλημα του συγγραφέα αυτου του άρθρου; Ενδιαφέρεται μόνο για τη διασφάλιση των αιτήματων ασυνείδητων εφοπλιστών, κερδοσκόπων, ή οποιαδήποτε άλλων παράσιτων που ρουφάν παράλογα κέρδη, μόνο και μόνο επειδή τυχαίνει να έχουν τον έλεγχο των μέσων για την απόδοση των υπηρεσιών που ο κόσμος αναμένει από αυτούς.
Το σχόλιο στο άρθρο αυτο, του αναγνώστη John Wood, στις 29 Οκτωβρίου 2008, στις 05:04 μμ, (σχόλια αναγνωστων που έχουν πολύ περισσότερη ουσια από το άρθρο αυτό καθ'αυτο), δίνει μια καλή απόψη για τους λόγους της τρεχουσας πιστωτικής στενότητας
"Όλα αυτά που συμβαινουν με αυτή την «πιστωτική στενότητα», αυτό που αποδεικνύει είναι ότι δεν μπορείς να δανειζεσαι για την ανάπτυξη επ'αόριστον. Είναι σαν τις γελοιογραφιες οπου καποιος κουβαλαει ενα βαρέλι με μπαρουτι, το μπαρούτι να χυνεται και το φυτιλι να ανάβει απο πίσω. Τελικά, αυτός σταματά, το αναμμένο φυτιλι τον φτανει και Μπουμ."
Ασκοπη αδιάκοπη ανάπτυξη. Ανάπτυξη για χάρη της ανάπτυξης, που δεν προσθέτει καμία αξία στη ζωή των ατόμων, οπως κατά τον αναγνώστη, OG Osborne, στις 29 Οκτωβρίου 2008, στις 07.43 π.μ., μέλη
"Ίσως, καθως δεν είναι πλέον εύκολη η μεταφορά εμπορευμάτων, ολες οι απο-βιομηχανοποιημενες χώρες, που δεν παράγουν πλέον τίποτα, παρα ενα χαρτομανι απο τυπους και ποπ μουσική, μπορεί να αρχίσουν να παράγουν πραγματικο πλούτο και πάλι. Περιμένοντας μέχρι τα καύσιμα να γινουν τόσο ακριβα που θα πρέπει να παραγουν τα αγαθα εκεί που τα πουλανε!"
Απο-βιομηχανοποιημενες χωρες που παράγουν κοπανιστο αέρα, υπηρεσιες που προσφέρουν τόσο λίγα, απλα και μονο να διατήρουν κοινωνιες σε κίνηση, δημιουργία θέσεων εργασίας για άχρηστα πραγματα και άτομα που χαραμιζουν τις ζωές τους.
Και σε ποιους ώμους θα πεσει το βάρος της πιστωτικης κρισης; Ο αναγνώστης, ένας Γερμανος στην Ισπανία, στις 29 Οκτωβρίου 2008, στις 11:49 π.μ., τα κανει λιανα
"Και οι δύο χώρες, Γερμανια και Ισπανια, θα πρέπει να υποφέρουν πολύ. Ισπανία λόγω της στεγαστικής κρίσης και της χαμηλής παραγωγικότητας και, επομένως, της ανεργίας και της Γερμανίας, επειδή ένα μεγάλο μέρος του βιομηχανικού τομέα θα παει για αναγκαστικές διακοπές για κάποιο χρονικό διάστημα. Η Mercedes θα κλείσει όλα τα εργοστάσια για 5 εβδομάδες το Δεκέμβριο. Στο τέλος η ανεργία θα πρέπει να αυξηθεί εκεί. "
Ανεργία η οποία αναμένεται να αυξηθεί, αναγκαστικες διακοπές ακομη και όσα έχουν ήδη αποφασιστεί για την Ισλανδία
"... η Ισλανδία αναγκάστηκε να αυξήσει τα επιτόκια 6 ποσοστιαίες μονάδες σε 18% από το Διεθνες Νομισματικο Ταμειο ως προϋπόθεση για τα $2 δις (£ 1.3bn) που δοθηκαν για την διάσωση της χωρας."
Απευθειας, το βάρος επεσε σε ολα τα άτομα στην Ισλανδία, για την διάσωση των λίγων ατόμων που τα προκάλεσαν, σε πρώτη φάση. Μια μοίρα που εχει ηδη προδιαγραφει και συζητιεται και για άλλες χώρες στο αμεσο μέλλον, της Ελλαδας συμπεριλαμβανομενης.
Ενω άτομα που έχουν εκμεταλευτει μεχρι τα μπουνια, τις προνομιακες θέσεις που κατεχουν, όπως ο αναγνώστης με το όνομα Ελληνας, στις 29 Οκτωβρίου 2008, στις 04:02 μμ, δήλωνει στο σχόλιο του
"Οι περισσότερες από τις παραδοσιακές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, είναι πολύ πλούσιες σε μετρητά και έχουν πλοία χωρις υποθηκες. Αυτή η πτώση στην αγορά έχει προβλεφθεί και είναι μια ευκαιρία για να αγοράσουν περισσότερα πλοία σε μειωμένες τιμές, μόνο για να έχουν περισσότερα πλοία ελεύθερα υποθήκης, όταν η αγορά ανακαμψει ξανά, οπως και θα γινει".
Θα παραμείνουν ανέπαφες και οχι μόνο, αλλά, όπως ο αναγνώστης Aloicius, στις 29 Οκτωβρίου 2008, στις 11.49 π.μ. τόσο κατηγορηματικά δηλώνει
"Η σημερινη κατασταση ειναι μια απο τα ιδια. Η κατάσταση στην ναυτιλία, στις τράπεζες και αλλού είναι εξαιρετικά σοβαρη, αλλά δεν είναι κατι καινουριο, όπως αποδεικνύεται από τους τελευταίους δύο αιώνες κυκλικων μεταβολων ανεχειας και υπερβολων. Για τους εξυπνους αυτη η κριση ειναι μια ευκαιρια, ενω για τους αλλους παραπονο και λυπη."
Αυτή η κυνικη παρατήρηση, ενδεικτικό ενός ατόμου, που εχει αποσπασθεί από το περιβάλλον του, κλεισμενος στο κουκουλι-φουσκα του, του μικρού του κόσμου, που τον κανει να αγνοει ολους τους αλλους που ζουν γυρω του, βλέπει την όλη υπόθεση ως απλά, μια ακόμη ευκαιρία για χρηματισμο. Πόσο δίνει την ουσία στην όλη υποθεση. Για τους έξυπνους, τους ατσιδες προαγγελος ευκαιριων, ενώ για τους άλλους παράπονο και λύπη. Οι έξυπνοι, τα τζιμανια, τα σοφά παιδιά, δεν θα ενοχληθουν καθόλου. Και ποιοι είναι εκείνοι που, οχι για παραπονα, αλλά σίγουρα θα βιωσουν πικρα αυτες τις καταστασεις, όλα τα άλλα άτομα, που χωρις δική τους υπαιτιότητα, θα επιτρέψουν σε αυτους τους έξυπνακηδες να ορμησουν ασυδοτα, για να βγαλουν περισσοτερα φραγκα.
Για να συνεχίσουν τις ιδιες πρακτικές του παρελθόντος, όπως ο αναγνώστης Peter Charter, στις 29 Οκτωβρίου 2008, στις 08.48 π.μ., αναφερει
"Αφού πέρασα 10 χρόνια σαν πελάτης αυτών των ναυτιλιακών εταιρειών είμαι γεματος απο ικανοποίηση για την εξαφάνιση τους. Ένας απο τα πιο άπληστα, παράλογα, και τεμπέλικα συναφια που δεν θα βρείτε ποτέ. Όταν τα εμπορεύματα ηταν αφθονα, διπλασιαζαν τα ναυλα τους, μέσα σε μια νύχτα, τωρα ακουγε τα κλαψουρισματα τους. Τα τσιρακια τους οι ναυτικοί πράκτορες τιποτα καλύτερο, που χρησιμοποιούσαν ως δικαιολογία τις τιμές των καυσίμων για να προσθέσουν στο ναυλο 50000 παραπανω. Δεν θα είμαι ο μόνος σ'αυτην την αγαλλίαση. "
Και σίγουρα δεν είναι. Φωνές αυτού του είδους, όπως του αναγνώστη Chris, στις 29 Οκτωβρίου 2008, στις 11:49 π.μ., δεν είναι πλέον βοες εν τη ερημω
"Ο Steve στο 9:35 έχει δίκιο. Είναι υπέροχο ότι μια καταστροφικη παγκόσμια οικονομία, ενα σύστημα που βασίζεται στο βιασμό του πλανήτη για την παραγωγή αγαθών που δεν ειναι παρα σκουπιδια, που το καλυτερο που εχουν να κανουν ειναι να χαμηλωσουν τις στροφες. Μια παύση. Ένα σύστημα το οποίο απαιτεί χρόνο με το χρόνο αύξηση της κατανάλωσης αχρηστων αγαθων και καταστρέφει τις οικογένειες, διότι ότι βασίζεται στα κλασματικα αποθεματικα τραπεζών, καταριπτεται. Πρέπει να κάνουμε πάρτυ."
Αυτές οι φωνες δεν πεφτουν πλέον στο κενό, ακούγονται και απαντιωνται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου