Νοεμβρίου 12, 2007

Σχολεια δευτερης ευκαιριας

Με ευχαρίστηση ακουσα στις ειδησεις στην ΕΡΤ για τη λειτουργια των σχολειων δευτερης ευκαιριας. Αν αυτη η πρωτοβουλια ανταποκρινεται σε μια βαθεια επιθυμια αναζητησης καλυτερης βελτίωσης της προσωπικοτητας τους με την εκμαθηση υ εκφραζει την επιθυμια μεριδας ενδεικτικης της επιθυμιας των ανθρωπων να μην επαναυπαυωνται στα κεκτημενα και να συνεχιζουν την εκπαιδευση τους για μια περαιτερω ολοκληρωση της προσωπικοτητας τους.

Αποτελει ενα στοιχειο στην ιδια κλιμακα που συγκρινεται αμεσα με την επικρατουσα δεοντολογια στον γιατρο, στον επιστημονα που επιβαλει παραπλευρα με την εξασκηση του επαγγελματος του, συστηματικα να ενημερωνεται για τις καινουριες εξελιξεις στον κλαδο του.

Ετσι και ο καθ ἐνας θα πρεπει να φροντιζει να ενημερωνεται για τις γενικες εξελιξεις στην αντιμετωπιση των ζητηματων που αφορουν τον τροπο ζωης του.

Πολλα απο τα πραγματα που διδαχθηκαμε η τα εχουμε μαθει λαθος η εχουμε ελλιπη γνωση. Μια συνεχης εκπαιδευση ειναι αναγκαια για το ξεδιαλυμα αμφιβολιων και την εμπεδωση οσων εχουμε μαθει. Η ενημέρωση απο εφημεριδες και περιοδικα δεν ειναι επαρκης. Επι πλεον γινεται χωρις συστημα και ευκολα μπορει να παραμεληθη.

Μουμπηκαν ομως στο μυαλο ιδεες και για μια αλλη αιτια που αν αληθευη τοτε εκμηδενιζη η εστω μειωνη την αξια της σε μεγαλο βαθμο. Τι και αν αναγκαστηκαν να προβουν σε τετοια ενεργεια μονο και μονο για να παρουν το χαρτι αποφοιτησης, αναγκασμενοι απο ενα κρατος, με αρωγο την κοινωνια, βασισμενη στην στειρα αντιμετωπιση των πολιτων κανονιζει τις υποθεσεις των πολιτων με ταμπελες, με την κοινωνια να συμβαδιζει, αναλογα την αντιμετωπιση των ανθρωπων.

Χανει πολυ απο την αρχικη αιγλη αν ειναι απλως ενα αντακλαστικο στην επιμονη κρατους και κοινωνικου ιστου του να βαζη ταμπελες σε καθε ανθρωπο.
Εστω μπορει να μην εκμηδενιζει αλα σαφως ελατωνει την σημασια μιας τετιοας ενεργειας.

Αλιμονο ολη διαδικασια ειναι μια ενεργεια που εχει αλλα κινητρα απο καθαρα μαθησιακα οπως το παρακατω αποσπασμα αποδεικνυει. εφαρμόζεται στα πλαίσια της καταπολέμησης του κοινωνικού αποκλεισμού ενηλίκων που έχουν απομακρυνθεί από τη βασική εκπαίδευση και δε διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα και δεξιότητες ώστε να προσαρμοστούν στις σύγχρονες επαγγελματικές απαιτήσεις. Έτσι παρέχεται η δυνατότητα σε νέους από 18 έως 30 ετών που είχαν εγκαταλείψει το σχολείο, να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εννιάχρονη εκπαίδευση.

Αν το κρατος επιθυμει να ειναι ευθυ απεναντι στους πολιτες γιατι να μην θεσμοθετηση την δοκιμασια των υποψηφίων.

Να επιβραβευται η μαθηση και οχι το χαρτι αποφοιτησης, προαγει την μαθηση η οποια δεν χρειαζεται το καλουπι του σχολειου για να αποδοθη.

Ειναι αποριας αξιον γιατι το κρατος να μην αναγνωριζει την αξια των ανθρωπων με βαση την αξια που συσσωρευσαν απο την ζωη τους αυτη καθ'εαυτη, εστω να πω αυτοδιδακτη αντι να δημουργη τετοιες διαδικασιες που δεν θα αποφερουν τιποτα παρα να ακολουθουν μηχανικα τις διαδικασιες χωρις να ακουμπανε την ουσια.